vrijdag 11 mei 2012

Meedoen aan Alpe d'HuZes is “nee” zeggen.

Meedoen is “nee” zeggen en dat is nou net het moeilijkste dat er is..... Althans, als ik voor mijzelf spreek.
  • Nee, voor mij geen biertje. Doe mij maar een watertje;
  • Nee, ik hoef geen eten van de snackbar. Ik heb mijn eigen gesmeerde broodjes mee;
  • Nee, ik blijf niet. Ik ga alvast naar huis;
  • Nee, ik ga vanavond niet mee tot sluitingstijd. Morgenochtend ga ik me namelijk de blubber fietsen;
  • Nee, ik heb de hele avond al gedronken. Ik ga dus niet mee shoarma eten bij Jeruzalem;
  • En zo kan ik nog wel even doorgaan......
De afgelopen 6 maanden waren dat de antwoorden die in mijn hoofd zaten. Zowel elke ochtend, als ik opstond, als elke avond als ik naar bed ging. Die antwoorden zaten in mijn hoofd, maar kwamen er niet uit op de momenten dat het nodig was. Na 1,5 liter drinken de volgende ochtend kwamen de antwoorden gelukkig wel weer bovendrijven.

Gelukkig bestaat onze groep uit 15 deelnemers en ben ik niet de enige die hier last van heeft. Nog een maand en dan moeten we de berg op, dus de eindsprint qua voorbereiding is ingezet. Sommigen lopen voor op schema en sommigen zijn bezig met die eindsprint. Mijn eindsprint houdt in dat ik de hele maand mei 3x per week op “hoogte” spin, los van de kilometers die ik maak op de weg.

Meedoen aan Alpe d'HuZes is “ja” zeggen.


Meedoen is “ja” zeggen tegen een financiële garantstelling van € 40.000,- met ons team van 15 deelnemers. Om dit geld bij elkaar te krijgen hebben we, los van de donaties, 2 grote evenementen georganiseerd. In februari hadden we Culinair Oudorp en morgen vindt het benefietconcert plaats in de Grote Kerk in Alkmaar.

In een tijd waarin het niet zo eenvoudig is om een bedrijf te bellen en te vragen of ze een zak geld willen geven, blijkt daarentegen dat de bereidheid van bedrijven groot is om op een ander vlak iets te kunnen betekenen. Dat is ook waarom onze deelname tot nog toe een groot feest is. De reacties van bedrijven zijn zelfs hartverwarmend. We hebben bij redelijk veel bedrijven aangeklopt en niet om geld gevraagd maar of ze iets wilden doen en willen meedenken hoe het mogelijk nog beter kan.
Dit met bijna altijd een positief antwoord als gevolg.

Het doel was dus om diensten aan elkaar te koppelen en als je die samen brengt tot iets te komen waar de gasten graag voor betalen. Na morgen weten we of de gasten graag hebben betaald voor hun komst naar de Grote Kerk in Alkmaar. Dan kunnen we zondagochtend weer beginnen met “nee” zeggen.

Met sportieve groet,

Maikel Venneker
@maikelvenneker

1 opmerking:

  1. VRIJHEID TOT FINANCIËLE SUCCES E-mail: fundingcapitalplc@gmail.com

    Ik wil dit op de hoogte brengen van het publiek over hoe ik het financieringscircuitlening PLC ontmoette nadat ik mijn baan verliep en door mijn bank en andere financiële instelling geweigerd werd door mijn credit score. Ik kon mijn kinderkosten niet betalen. Ik was achter op de rekeningen, op het punt om uit het huis gegooid te worden wegens mijn onvermogen om mijn huur te betalen. Het was in deze periode mijn kinderen werden door pleegzorg genomen. Toen ik ergens op zoek was naar fondsen, waar ik 3,670 dollar kwijt dat ik van vrienden had geleend die ik door twee bedrijven kreeg. Totdat ik door een zeer goede vriend naar Funding Circle Plc was verwezen, dus als je een lening nodig heeft, adviseer je deze Godsent-lener via Email: fundingcapitalplc@gmail.com en wees vrij van scam 'Jennie Cortez op naam van Verenigde staat


    BeantwoordenVerwijderen